INFO

22 Avg, 2021

MAŠINOVOĐE ORGANIZOVALE DVODNEVNI ŠTRAJK U NEMAČKOJ SA CILJEM POVEĆANJA PLATA I DOBIJANJA BENEFICIJA

Generalna — Autor snagakolektiva @ 21:06
 
foto: Junge Welt
 
Mašinovođe pod vođstvom Saveza nemačkih mašinovođa (GDL) zatražile su povećanje plata od 3,2% do 2022.godine i jednokratnu pomoć usled krize izazvane pandemijom COVID-19 od 600€.

Mašinovođe u Nemačkoj organizovale su u sredu 11.avgusta 48-časovni štrajk pod vođstvom Saveza nemačkih mašinovođa (GDL) zahtevajući povećanje plata,bonuse,sigurnost zaposlenja i bolje uslove za penzionisanje.Sindikat je sazvao štrajk nakon što su propali pregovori sa upravom nemačke železničke kompanije Deutsche Bahn (DB).Oko 95% članova sindikata prethodno je glasalo za štrajk.GDL je upozorio na nove protestne akcije u narednim danima ako vlasti ne ispune njihove zahteve.

U pregovorima sa vlastima,GDL je zahtevao povećanje plata od oko 3,2% do 2022 godine (1,4% 2021. i 1,8% 2022) kao i jednokratnu pomoć usled krize izazvane COVID-19 od 600€.Uprava Deutsche Bahna (DB) je navela da postoji mogućnost za povećanje plata od 3,3% za radnike ali tek 2023.godine.Prema prvim izveštajima 48-časovni štrajk je zahvatio 75% železničkih linija širom zemlje i oko 60% regionalnih linija.

Predsedavajući GDL-a Klaus Veselski izjavio je sledeće:

"Ukoliko poslodavac želi da nađe dugoročno rešenje za železnički saobraćaj,onda mora što je pre moguće da dostavi ponudu za pregovore sa GDL-om.Radnici železnice zaslužuju priznanje i zahvalnost za svoj rad.Deutsche Bahn mora konačno da uloži novac u radnike železnice,u budućnost železničkog sistema,te da se pozabavi pitanjima koja se tiču ekologije.Novac se ne sme više trošiti na besmislene stvari".

Rukovodstvo GDL-a je takođe kritikovalo direktora i članove upravnog odbora Deutsche Bahna jer su izvlačili ogromne iznose da bi isplaćivali sebi plate,dok sa druge strane ništa nisu ponudili ostalim zaposlenima u vidu beneficija i podsticaja.

Nemačka komunistička partija (DKP) izrazila je solidarnost sa radnicima u štrajku,te je zatražila da upravni odbor Deutsche Bahna prestane da svaljuje teret krize na zaposlene.DKP je saopštila da je politika vladajućih partija u Nemačkoj od 1994.godine dovela do očajnog stanja železnice u zemlji,da je obeležena lošom infrastrukturom i ukidanjem brojnih linija.DKP je takođe pozvala na veću saradnju između GDL-a i Sindikata železnice i trasporta (EVG) jer će radnici od toga imati mnogo veće koristi.

Nemačka nacionalna železnica osnovana je 1920.godine,nakon I Svetskog rata, spajanjem regionalnih železničkih mreža iz perioda nekadašnje Nemačke imperije.Nakon II Svetskog rata,kada je Nemačka podeljena između zapadnih sila i Sovjeta,Deutsche Bundesbahn je formiran u Zapadnoj Nemačkoj,dok je Deutsche Reischbahn formiran u Istočnoj Nemačkoj.Nakon ponovnog ukedinjenja Nemačke,te dve železnice su spojene 1994.godine u jednu kompaniju kakva je ona danas.Godine 2008. Nemačka savezna vlada odlučila je da delom privatizuje Deutsche Bahn prodajom 25% svojih akcija.Međutim globalna finansijska kriza 2007/08 poremetila je vladine planove.Trenutno se Deutsche Bahn smatra privatnim akcionarskim društvom,mada svih njegovih 100% akcija suštinski pripada Nemačkoj saveznoj vladi.

Komentari


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me

Powered by blog.rs